Ekonomi

L’Oreal ilk çeyrekte satışlarını %9,4 artırarak tahminleri geride bıraktı

Dünyanın en büyük güzellik şirketi L’Oreal, ilk çeyrekte bire bir benzer bazda satışlarında %9,4’lük kayda değer bir artış bildirerek analist beklentilerini aştı ve Amerika Birleşik Devletleri ve Çin’in büyük güzellik pazarlarındaki potansiyel yavaşlamaya ilişkin endişeleri giderdi.

Maybelline ve Lancome gibi markalarıyla tanınan Fransız kozmetik devi, Mart ayında sona eren çeyrekte toplam 11,24 milyar € (11,98 milyar $) satış yaptığını açıkladı.

Satışlardaki büyüme, Jefferies analistleri tarafından öngörülen %6,1’lik artış konsensüsünü geride bıraktı ve raporlanan bazda %8,3’lük bir artışı temsil ediyor. L’Oreal’in Kuzey Amerika ve Avrupa’daki performansı özellikle güçlü oldu ve bu bölgelerde satışlar %12’nin üzerinde arttı.

Bu artış, lüks segmentteki zayıf sonuçları dengeleyen şirketin kitle pazarı ve dermatolojik ürünlerine atfedildi.

ABD’li perakendeci Ulta Beauty tarafından tetiklenen ve ABD pazarında beklenenden daha hızlı bir yavaşlamaya işaret eden son piyasa endişelerine rağmen, L’Oreal’in sonuçları daha dirençli bir tablo çizdi. Mali sonuçların açıklanmasının ardından L’Oreal’in Amerikan depo sertifikaları (ADR) New York işlemlerinde %6,5’e varan bir artış yaşadı. Rakipleri Estee Lauder (NYSE:EL) ve Coty (NYSE:COTY) hisselerinde de artış görüldü.

L’Oreal’in L’Oreal Paris serisini içeren ve gelirlerinin üçte birinden fazlasını oluşturan tüketici ürünleri bölümü, bire bir benzer bazda %11,1 büyüdü. Şirket, Avrupa ve gelişmekte olan pazarlardaki güçlü talebin tadını çıkararak, birimdeki daha yüksek hacim ve değerden yararlandı.

La Roche-Posay ve CeraVe gibi markaların yer aldığı dermatolojik güzellik birimi ise %21,9 oranında büyümüştür. Bu büyüme, devam eden tıbbi onaylar sayesinde sürdürülmüştür. Lüks bölümü Kuzey Asya’da zorluklarla karşılaşmasına rağmen, düşüş beklentilerine meydan okuyarak satışlarda %1,8’lik bir artış kaydetmeyi başardı.

Avrupa ve Kuzey Amerika’daki güçlü performans, anakara Çin’deki yavaş büyümeyi ve Çin hükümetinin “daigou” satıcılarına yönelik baskısının etkisini telafi etti.

L’Oreal’in CEO’su Nicolas Hieronimus Çin pazarındaki yavaş toparlanmadan duyduğu memnuniyetsizliği dile getirdi ancak şirketin Çin’de %6,2’lik bir büyüme ile genel pazardan daha iyi performans göstermeye devam ettiğini vurguladı.

L’Oreal’in hisseleri yılbaşından bu yana %6 oranında gerilerken, bu oran ABD’li akranı Estee Lauder için %5’lik bir düşüşle kıyaslanıyor. Şirketin piyasa değeri yaklaşık 220 milyar € (234,26 milyar $) olup, Avrupa’nın en değerli altıncı şirketi konumundadır. Belirtilen döviz kuru 1 $ – 0,9383 € idi.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

cihanbeyliajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu